Odszkodowanie za zmarnowany urlop

Kancelaria Radcy Prawnego Pawła Kidyby oferuje pomoc w dochodzeniu roszczeń związanych z nieprawidłowym wykonaniem usługi przewozu lotniczego przez linie lotnicze (tj. odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot) lub nieprawidłowego wykonania usługi turystycznej przez biura podróży lub inny podmiot będący organizatorem turystyki.

W sytuacja gdy twój lot został odwołany bądź opóźniony, odmówiono Ci wstępu na pokład, na Twój lot sprzedano więcej biletów niż było miejsc, umieszczono Cię w klasie wyższej lub niższej niż wskazana na bilecie lub Twój bagaż został zgubiony, uszkodzony lub dostarczony z opóźnieniem – możesz dochodzić należnego odszkodowania i uzyskać rekompensatę w wysokości od 250 EUR do 600 EUR. Wysokość rekompensaty jest uzależniona od długości trasy na jakiej odbywa się lot, celu podróży oraz długości opóźnienia.

Pasażerowie doczekali się zunifikowanej regulacji kwestii odpowiedzialności przewoźników linii lotniczych za szkody wyrządzone w związku z opóźnianiem lotu w postaci Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91

W sytuacji długich opóźnień lub całkowitego odwołania lotu, linie lotnicze powinny również zapewnić pasażerom stosowną opiekę w postaci np. wyżywienia, napojów, możliwości wykonania dwóch rozmów telefonicznych, a niekiedy nawet noclegu czy zakwaterowania w hotelu. W przypadku nieotrzymania takie pomocy podróżnym przysługuje prawo do zwrotu ww. kosztów.

Prawa pasażerów linii lotniczych w Unii Europejskiej mają zastosowanie w przypadku: lotów w obrębie UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub z kraju spoza UE, lotów z kraju spoza UE do UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE, lotów z UE do kraju spoza UE obsługiwanych przez linie lotnicze z UE lub z kraju spoza UE oraz w przypadku jeszcze nieotrzymanych świadczeń (odszkodowanie, zmiana planu podróży, pomoc ze strony linii lotniczych) na podstawie odpowiednich przepisów kraju spoza UE w związku z problemami dotyczącymi danego lotu.